Voor nieuwe yogi's

Voor nieuwe yogi’s is het goed het volgende te weten;

  • Het is niet nodig om je eigen matje mee te nemen tijdens de les. Dit mag overigens wel.
  • Draag tijdens de les lekker soepel zittende sportkleding en het is prettig om iets warms mee te nemen (vestje, sjaal, sokken) om aan te trekken tijdens de eindontspanning of na de les.
  • Het is af te raden zwaar te eten vlak voor je yogales. Eet iets lichts of eet ruim van tevoren. Het beoefenen van yoga op een volle maag is niet prettig.
  • Drink voor en na de les ruim water, zodat je de afvalstoffen die tijdens de les vrijkomen makkelijk kunt afvoeren. Tijdens de les is het niet nodig om water te drinken.
  • Het is fijn als je op tijd komt; niet alleen voor de andere yogi’s, vooral voor jezelf. We beginnen de les met een korte meditatie en het is jammer als je deze mist of gehaast doormaakt. Als je een paar minuten voor tijd aanwezig bent heb je even de tijd om te acclimatiseren, te ‘landen’, en kun je je les op een rustige manier beginnen.
  • Je hoeft niet lenig te zijn om aan yoga te doen; het gaat om de uitwerking van de houdingen op jouw lichaam! Niet om een mooi plaatje of een kunstje dat uitgevoerd wordt.
  • Informeer mij vooraf over eventuele blessures, lichamelijke beperkingen en bijvoorbeeld zwangerschap, zodat ik hier zo goed als mogelijk rekening mee kan houden tijdens de les.
  • Tijdens de lessen mobiele telefoons en andere devices graag uitschakelen of op de vliegtuigmodus zetten.